SLOVENŠČINA
SLOVENŠČINA – 5.
TEDEN (20.
4. - 24. 4.)
1. URA
TEMA:Vaje za bogatenje besednega zaklada, pravopisne vaje,
DZ 2. del, str. 13 – 15
(Glej prilogo v spletni učilnici za tiste učence, ki DZ nimajo doma).
NAVODILA:
-
Ponovi pojme: SOPOMENKA, PROTIPOMENKA,
PODPOMENKA, NADPOMENKA
-
-
V DZ str. 13-15 reši naloge od 18 do na
24, (razen
naloge 25).
-
Tisti,
ki DZ nima, ga priloga čaka v spletni učilnici in naloge rešuje v zvezek .KAKO?
Zapišeš
številko naloge in nato v zvezek zapišeš le tisto, kar bi moral/a zapisati na
črto v DZ.
-
Naloge si najprej oglej in jih nato
natančno rešuj.
-
S pomočjo rešitev si naloge preglej in z rdečo popravi morebitne
napake.
Na
spodnji povezavi najdeš rešitve, če jih nimaš v pisni obliki.
2. URA
TEMA: Vaje za bogatenje besednega zaklada (sopomenke, protipomenke, nadpomenke, podpomenke)
DZ 1. del, str. 121 –124 (125 še nal. 24)
(Glej prilogo v spletni učilnici za tiste učence, ki DZ nimajo doma).
NAVODILA:
-
Reši naloge v DZ str. 121-124
a)
sopomenke
b)
protipomenke
c)
nadpomenke – podpomenke
S pomočjo rešitev si preglej in popravi, če je
potrebno.
-
S pomočjo interaktivnih nalog boš utrdil
snov, zato se spopadi s kvizom, vislicami, pa še kaj.
Igre najdeš na blogu: https://pomenke.blogspot.com/.
(Učenci 5. a in 5.b ste to
v DZ1 že naredili, zato delajte le interaktivne naloge)
3. URA
TEMA: Besedna družina
DZ 1. del, str. 125 – 127
(Glej prilogo v spletni učilnici za tiste učence, ki DZ nimajo doma).
NAVODILA:
-
Opazuj zapisane besede:jezik, šola, raca, šolski, racak, jezičen,
jezikati, jezikovni, šolnik, šolar, avtošola, priracati.
Poskusi združiti besede, ki spadajo po tvoje v
isto besedno družino.
Rešitev: šola, šolski,
šolnik, šolar. Vse besede imajo –šol-in
spadajo v isto besedno družino.
-
Reši nalogo 25 na strani 125 in nal. 26
na str. 126.
-
V zvezek prepiši ali nal. 26.
BESEDNA
DRUŽINA
Besede so ponavadi iz več delov (npr.
rok-av). Tisti del besede, ki nosi osnovni pomen
besede, imenujemo koren. Besede
rokavica, roka, rokav in rokica imajo koren–rok-.
Besede z
istim korenom spadajo v isto besedno družino.
-
Na blogu poišči interaktivno igrico
BESEDNA DRUŽINA.
V dveh minutah poišči čim več besed, ki vsebujejo koren -pis-.
(Besede zapisuj v zvezek.)
https://pomenke.blogspot.com/.
-
Besedam bolnik, zobobol in bolečina
določi koren. Zapiši v zvezek.
-
Reši naloge od 27do 31 (str. 126, 127).
Preveri z rešitvami.
4. URA
TEMA: Obravnava pesmi: Češnja v belem, Lojze Krakar
Berilo, str. 122
(Glej prilogo v spletni učilnici za tiste učence, ki Berila nimajo doma).
NAVODILA:
-
Ozri se skozi okno. Kaj vidiš? Opaziš
kaj belega? Morda tudi češnjo. Je že odcvetela? Kdaj je češnja na vrtu odeta v belino?
-
V Berilu str. 122 poišči pesem Češnja v
belem in jo večkrat preberi in odgovori na naslednja vprašanja:
1.
Kakšno je krilo, ki ga je oblekla
češnja?
2.
Kdo ji ga je sešil?
3.
Kdo je češnjin oče?
4.
Ali se drevesa res oblačijo, umivajo,
češejo….?
5.
Čigave lastnosti jim je dal pesnik?
-
V zvezek zapiši naslov Češnja v belem,
Lojze Krakar
in odgovore na vprašanja.
-
Pesem Češnja v belem je uglasbil David
Veber. Pozorno ji prisluhni.
-
Ilustriraj pesem.
-
Jeseni se bo češnja spet preoblekla. Če želiš, zapiši njeno pesem
in jo pošlji učiteljici.
Comments
Post a Comment