SLOVENŠČINA


SLOVENŠČINA – 5. TEDEN  (20. 4. - 24. 4.)


1. URA

TEMA:Vaje za bogatenje besednega zaklada, pravopisne vaje,

DZ 2. del, str. 13 – 15

(Glej prilogo v spletni učilnici za tiste učence, ki DZ nimajo doma).




NAVODILA:


-        Ponovi pojme: SOPOMENKA, PROTIPOMENKA, PODPOMENKA, NADPOMENKA


-         


-        V DZ str. 13-15 reši naloge od 18 do na 24, (razen naloge 25).




-        Tisti, ki DZ nima, ga priloga čaka v spletni učilnici in naloge rešuje v zvezek .KAKO?


Zapišeš številko naloge in nato v zvezek zapišeš le tisto, kar bi moral/a zapisati na črto v DZ.





-        Naloge si najprej oglej in jih nato natančno rešuj.





-        S pomočjo rešitev  si naloge preglej in z rdečo popravi morebitne napake.


Na spodnji povezavi najdeš rešitve, če jih nimaš v pisni obliki.






2. URA

TEMA: Vaje za bogatenje besednega zaklada (sopomenke, protipomenke, nadpomenke, podpomenke)

DZ 1. del, str. 121 –124 (125 še nal. 24)

(Glej prilogo v spletni učilnici za tiste učence, ki DZ nimajo doma).





NAVODILA:


-        Reši naloge v DZ str. 121-124


a)   sopomenke


b)   protipomenke


c)    nadpomenke – podpomenke


S pomočjo rešitev si preglej in popravi, če je potrebno.







-        S pomočjo interaktivnih nalog boš utrdil snov, zato se spopadi s kvizom, vislicami, pa še kaj.


Igre najdeš na blogu: https://pomenke.blogspot.com/.





(Učenci 5. a in 5.b ste to v DZ1 že naredili, zato delajte le interaktivne naloge)











3. URA

TEMA: Besedna družina

DZ 1. del, str. 125 – 127

(Glej prilogo v spletni učilnici za tiste učence, ki DZ nimajo doma).





NAVODILA:


-        Opazuj zapisane besede:jezik, šola, raca, šolski, racak, jezičen, jezikati, jezikovni, šolnik, šolar, avtošola, priracati.


Poskusi združiti besede, ki spadajo po tvoje v isto besedno družino.


Rešitev: šola, šolski, šolnik, šolar. Vse besede imajo –šol-in spadajo v isto besedno družino.





-        Reši nalogo 25 na strani 125 in nal. 26 na str. 126.








-        V zvezek prepiši ali nal. 26.





BESEDNA DRUŽINA




Besede so ponavadi iz več delov (npr. rok-av). Tisti del besede, ki nosi osnovni pomen besede, imenujemo koren. Besede rokavica, roka, rokav in rokica imajo koren–rok-.


Besede z istim korenom spadajo v isto besedno družino.








-        Na blogu poišči interaktivno igrico BESEDNA DRUŽINA.


V dveh minutah  poišči čim več besed, ki vsebujejo koren -pis-.


(Besede zapisuj v zvezek.)

https://pomenke.blogspot.com/.






-        Besedam bolnik, zobobol in bolečina določi koren. Zapiši v zvezek.


-        Reši naloge od 27do 31 (str. 126, 127). Preveri z rešitvami.


4. URA

TEMA: Obravnava pesmi: Češnja v belem, Lojze Krakar

Berilo, str. 122

(Glej prilogo v spletni učilnici za tiste učence, ki Berila nimajo doma).





NAVODILA:


-        Ozri se skozi okno. Kaj vidiš? Opaziš kaj belega? Morda tudi češnjo. Je že odcvetela? Kdaj je češnja  na vrtu odeta v belino?





-        V Berilu str. 122 poišči pesem Češnja v belem in jo večkrat preberi in odgovori na naslednja vprašanja:


1.   Kakšno je krilo, ki ga je oblekla češnja?


2.   Kdo ji ga je sešil?


3.   Kdo je češnjin oče?


4.   Ali se drevesa res oblačijo, umivajo, češejo….?


5.   Čigave lastnosti jim je dal pesnik?








-        V zvezek zapiši naslov Češnja v belem, Lojze Krakar


in odgovore na vprašanja.





-        Pesem Češnja v belem je uglasbil David Veber. Pozorno ji prisluhni.







-        Ilustriraj pesem.





-        Jeseni se bo češnja  spet preoblekla. Če želiš, zapiši njeno pesem in jo pošlji učiteljici.




-        Reši uganki v Berilu, str. 122. Če želiš, sestavi še sam kakšno uganko in jo pošlji sošolcem.



Comments

Popular posts from this blog

NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA

MATEMATIKA

ANGLEŠČINA